menu

inochi exhaust



układy wydechowe- teoria wydechy do sportu wydechy do aut ulicznych wydechy do aut nietypowych
i zabytkowych

wydechy do aut terenowych
offroad

Podtlenek azotu NOS

partnerzy

kontakt

 

Jak to działa ? zobacz filmik:

 

Posiadamy w ofercie kilka systemów NOS wizard:

 

nos

Streetblaster 150i dla aut z jedna przepustnicą cena 3800 pln

Przyrost mocy do 150 koni mechanicznych
Jeden wtryskiwacz
Butla 5kg
Kompletny zestaw montażowy

 

nos 1

Streetblaster 150i/2 dla aut z dwoma przepustnicami cena 4250 pln

Przyrost mocy do 150 koni mechanicznych
Dwa wtryskiwacze
Butla 5kg
Kompletny zestaw montażowy

Streetblaster 150i/4 cena 5150 pln

System Direct Port dla silników 4 cylindrowych, 4 osobne wtryskiwacze
Przyrost mocy do 150 koni
Butla 5 kg
kompletny zestaw montażowy



Streetblaster 100d do silników diesla cena 3150 pln

Pojedynczy solenoid, wtrysk tylko gazu
Przyrost mocy do 100 koni mechanicznych
Jeden wtryskiwacz
Butla 5kg
Kompletny zestaw montażowy

 


Streetblaster 50/2 Motocyklowy cena 2400 pln

Przyrost mocy do 50 koni mechanicznych
Jeden wtryskiwacz
Butla 0,3kg
Kompletny zestaw montażowy

Systemy dostępne !

 

 

 

U nas również zamontujesz system oraz napełnisz butlę

w sprawie zamówień prosze o tel - 513 815 594

CO TO JEST PODTLENEK AZOTU ?

Co to jest podtlenek azotu? Po co się to stosuje? Jak to działa? Dlaczego montujemy taką instalacje w samochodzie? To są pytania, które nurtują wiele osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z podtlenkiem azotu w pojeździe zmechanizowanym.
Sam koncept podtlenku azotu nie jest nowością i historia takiego doładowania sięga Drugiej Wojny Światowej. Wtedy to, kiedy w samolotach stosowane były silniki tłokowe, inżynierowie wpadli na pomysł zastosowania podtlenku azotu, który został wstrzyknięty do komory spalania.
Metoda ta przedstawiła nowe możliwości pilotom, którzy postanowili stosować to dobrodziejstwo. Nagle samoloty zrobiły się szybsze, mogły latać wyżej, a jednocześnie nie traciły swoich osiągów na dużych wysokościach. Po drugiej wojnie światowej, wraz z rozwojem silników odrzutowych, podtlenek azotu stał się zbyteczny. Wtedy to okazało się, że technologia wykorzystana w silnikach lotniczych może równie dobrze zostać zastosowana w silnikach spalinowych w samochodach.

TEORIA

Podtlenek azotu jest to bezbarwny i niepalny gaz o wzorze chemicznym N2O . Czasem nazywany „Głupim Jasiem”, jego główne zastosowanie jest w branży medycznej jako krótkotrwałe znieczulenie. Istotną rzeczą jest fakt iż jest nietoksyczny i niedrażniący dla ludzi. Mimo to wdychany w czystej formie oraz w dużych ilościach jest niebezpieczny i może doprowadzić nawet do śmierci poprzez uduszenie. Oczywiście bardziej interesujący jest fakt że ten sam gaz ma możliwości generowania przyrostów mocy w silniku spalinowym, tak więc ten temat zostanie tutaj poruszony.

ZASADA DZIAŁANIA


Zasada działania systemu podtlenku azotu w silniku spalinowym jest niezmiernie prosta. Przedstawiając to w prosty sposób można to ująć następującą metodą: Spalona mieszanka benzyny i powietrza generuje moc. W celu spalenia benzyny potrzebne jest powietrze i iskra lub inny sposób zapłonu który dopełni procesu spalania. W komorze spalania, pod wpływem wysokiej temperatury, podtlenek azotu rozkłada się na azot i tlen. Aczkolwiek sam azot działa jako katalizator i spowalniacz procesu spalania i nie wiele w tym przypadku nas interesuje, to pozostały tlen pozwala nam na dodanie dodatkowej dawki paliwa, która będzie mogła być spalona wraz z dodatkowym tlenem i w ten sposób wygenerować dodatkową moc.

Trzeba pamiętać o kilku rzeczach przy użytkowaniu takiego pojazdu. Przede wszystkim nie można oczekiwać, że seryjny samochód który na przykład ma 75 KM, poradzi sobie bezproblemowo z dopałem 125 KM i w dodatku żywotność silnika i innych podzespołów nie zmniejszy się. Nie wspominając już o większym zużyciu paliwa, bo skądś się ta moc musi wziąć. Nie liczmy na to że przy seryjnych czasach rzędu 16 sekund na 400 m, po założeniu instalacji podtlenku azotu zejdziemy do czasu 12 sekund nie robiąc nic innego przy samochodzie. To są bajki. Takie same jak takie które mówią że instalacje podtlenku azotu niszczą silniki. Należy uświadomić sobie że to nie instalacje niszczą silniki. Silniki są niszczone przez nieumiejętne użytkowanie takowego systemu lub za duży przyrost mocy danego systemu. W erze, kiedy turbo lub podtlenek azotu staje się coraz bardziej popularne, wiele osób zapomina, że zanim te rozwiązania zostały zastosowane, silniki były rasowane w bardziej konwencjonalny sposób, co także nie uchroniło wielu osób przed awariami i zniszczeniami jednostek napędowych. Dlatego też poza ciężką nogą,świetnym systemem, „niezniszczalnym” silnikiem, apelujemy o zdrowy rozsądek,a to odnosi się nie tylko do przyrostów mocy, ale także do każdej sekundy spędzonej za kierownicą.

DZIAŁANIE SYSTEMU

Samo działanie systemu jest także stosunkowo proste i nie stanowi żadnej tajemnicy. Sam system składa się z butli, przewodów gazowych i paliwowych, solenoidów, wtryskiwaczy, czujnika położenia przepustnicy, włącznika głównego, no i oczywiście okablowania elektrycznego. Osprzęt może różnić się w zależności od systemu. Podtlenek azotu przechowywany jest w butli pod wysokim ciśnieniem. Po włączeniu głównego włącznika systemu, przy pełnym otwarciu przepustnicy, system podaje sygnał elektryczny do solenoidów, które uwalniają ciekły podtlenek azotu. Gaz, w formie płynnej dostaje się do wtryskiwacza, który umieszczony jest gdzieś w dolocie powietrza w zależności od zastosowanego systemu. W podobny sposób podawane jest także dodatkowe paliwo lub tez nie. W ten sposób rozróżnić można dwa główne typy systemów podtlenku azotu: suchy i mokry.

SUCHY SYSTEM -

Cechą charakterystyczną dla tego typu systemu jest to, że gaz jest wtryskiwany do komory spalania bez dodatkowego paliwa. Dodatkowe paliwo które jest wymagane do wygenerowania dodatkowej mocy wtryskiwane jest poprzez seryjne wtryskiwacze. Wtrysk gazu może nastąpić w dowolnym miejscu przed komorą spalania, najpopularniejsze będąc rura dolotu tuż przed przepustnicą. Stosuje się także systemy suche z wtryskiem wielopunktowym, lecz to rzadkość. My nie sprzedajemy ani nie montujemy takich systemów.

MOKRY SYSTEM -

Charakteryzuje się tym że wraz z dodatkowym wtryskiem gazu wtryskiwane jest także dodatkowe paliwo przez dodatkowy wtryskiwacz. Miejsce wtrysku gazu i paliwa podobnie jak w suchym systemie jest dowolne i może być to rura dolotowa tuż przed przepustnicą lub jakiekolwiek inne miejsce przed komorą spalania. Nowoczesne systemy wtrysku mokrego, stosują specjalne podkładki pod seryjne wtryskiwacze poprzez które wtryskiwany jest gaz i dodatkowe paliwo bezpośrednio do komory spalania. Przyrosty mocy systemów mokrych są ograniczone tylko i wyłącznie możliwościami pompy paliwowej i zawartością gazu w butli.

Główną zaletą systemu mokrego to idealne dawkowanie gazu i paliwa które owocuje proporcją pomiędzy powietrzem i paliwem w stosunku 13:1. Największa wada systemu mokrego to wyższa cena od systemów suchych, głównie z racji większej ilości części wchodzących z skład takiego zestawu.

 

 

 

Zapraszamy do odwiedzenia naszego profilu na facebooku


inochi motorsportinochi motorsport